XARRADES "-PLÀSTIC, + VIDA"

charlas plastico 2

charlas plastico 1

XARRADES "-PLÀSTIC, + VIDA"

Els estudiants de 1r de Batxillerat  d'una manera molt interactiva han impartit
xarrades entre l'alumnat més xicotet del centre de 1r i 2n ESO, i han aconseguint d'ells que es comprometen a reduir, en la mesura de les seues possibilitats, l'ús del plàstic, amb accions com portar botelles reutilitzables o embolicar els esmorzars en tuppers o en paper. També s'han compromès a fer papereres per a separar els envasos i portar els residus als contenidors per a reciclar.
 plastic

EXCURSIÓ A ALCOI 2n ESO

Publicado: Miércoles, 11 Diciembre 2019

Els alumnes de 2n ESO van de visita a la ciutat d'Alcoi, visiten el Betlem del Tirisiti i passegen per la via VerdaALCOI TIRISITI

25 N. Dia contra la violència de génere

25 N

L'IES Macià Abela s'uneix a les reivindicacions d'aquest 25 N, Dia Internacional per l'eliminació de la violència de gènere, amb aquests preciosos murals i la decoració de les nostres instal·lacions.
Gràcies al professorat de plàstica i a tots els participants de la tutories.

CONCURS DE CARABASES

Publicado: Domingo, 03 Noviembre 2019
Un any més les carabasses d'Halloween han envaït l'IES Macià Abela. Són ja moltes edicions d'aquest concurs tan desitjat i esperat per l'alumnat del nostre centre, com pels del CEIPs de la localitat, que any rere any vénen a visitar l'exposició i de pas es porten algun  en la nostra cova del Terror.
Havien carabasses de tota classe: bruixes, monstres, fantasmes, de profes, del col·lectiu LGTB, ... i fins a de Franco, totes elles d'una elevada qualitat, que ha fet que l'elecció de les guanyadores haja sigut molt difícil.

COLLAGE HALLOWEEN

Enhorabona a tots els participants, i especialment als guanyadors i guanyadores

1a categoria:

1r Premi: Andrea Poveda Juan (3r ESO D)
2n Premi: Daniel Ferrández Perea (3r ESO A)
3r Premi: María Pomares, Pablo Pérez, Pablo Segura (1r ESO A)

2a Categoria:

1r Premi: Clara Mas, Carla Menarguez (PR4, 4 ESO B)
2n Premi: Natalia Quiónes, Teresa Davó (2 BAT C)
3r Premi: Antonio Soler, Carmen Soler (3 ESO D i 2 BAT A)

EXPOSICIÓN Y CONCURSO DE CÉLULAS

Publicado: Jueves, 24 Octubre 2019

collage células

Como en cursos anteriores el alumnado de 1º ESO del IES Macià Abela, ha elaborado maquetas de células, tanto animales, vegetales, como procariotas.

Es una actividad que viene realizándose en el centro desde hace muchos años, y que permite al alumnado afianzar los nombres de las principales estructuras celulares.

Este año además el departamento de Biología y Geología ha querido premiar a aquellas maquetas que por su precisión, elaboración y vistosidad han sido las mejores.

El primer premio ha sido para la alumna de 1º ESO C Adriana Díaz Gandia, el segundo premio lo han compartido las alumnas María Pomares y Paola Segura de 1º ESO A; y el 3r premio es para Chaimaa Bernia Nadir de 1º ESO C.

Enhorabuena a los ganadores y a todos los participantes por el alto nivel que han mostrado.

COM SONA L´ESO 2019

Publicado: Domingo, 05 Mayo 2019

Un any més l´IES Macià Abela participarà en el musical COM SONA L´ESO.

com sona leso

I MARATÓ DE DRETS HUMANS

Publicado: Domingo, 05 Mayo 2019

MARATO WEB

GEOLOIESMA

Publicado: Sábado, 27 Abril 2019

GEOLOIESMA WEB

L´amor que li tenim a la nostra Serra és un signe d´identitat de l´IES Macià Abela, mostra d´aixó és El Club de Muntanya que porta funcionant molts anys gràcies  al nostre company Josep Antoni Aznar.

Peró enguany, hem anat més lluny, i el dia 12 d´abril vam celebrar el       "I GEOLOIESMA", i vam anar tot l´alumnat i professorat a la Serra, amb una activitat basada al Geolodia de la UA, que ens ha permet passar un bon dia en convivència i vam contagiar l´estima i el coneiximent de la natura a l´alumnat, que també ho va passar molt bé.

5 D´ABRIL DIA INTERNACIONAL DE L´ESPORT

Publicado: Sábado, 27 Abril 2019

DIA DEPORTE WEB

L'IES Macià Abela es va unir el passat 5 d'abril a la iniciativa de la Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Ciència, que té com a finalitat promoure la pràctica de l'esport.

Va ser un dia molt actiu, en el qual des de primera hora del matí l'alumnat va envair el carrer, i molts fins i tot, van venir amb bicicleta o patins, aprofitant que el carrer estava tallat. Quin luxe poder prendre el carrer per a fer esport!!!!
A més durant 3 hores l'esport va inundar tot el centre, doncs tot l'alumnat i professorat vam poder practicar algun esport: bàsquet, badminton, tai chi, petanca, rugbi, escacs, colpbol...
Vam tenir la col·laboració d'Amparo de "Unodanza", d'Obdulia Rodríguez, i de "Elx Rugbi club". Moltes gràcies a tots i totes per la vostra participació i ajuda.
També vam rebre la visita de l'alumnat de 6t del col·le veí CEIP Francesc Candela, que es van poder unir a les activitats programades.
Una saludable experiència que segur que repetim en futures edicions.

8 Marzo, día de la mujer

Publicado: Martes, 26 Marzo 2019

En l'IES MACIA ABELA ens unim al moviment feminsita del 8 m i commemorem el Dia Internacional de la Dona amb dues activitats.
Una va ser una foto col·lectiva de tot l'alumnat i professorat del centre, en la qual portàvem globus de color violeta.
I també un mural 8m en el qual tots i totes vam poder deixar les nostres idees, reflexions i eslògans sobre el feminisme, de la iguladad i de la violència de gènere

8m opt

VII CONCURSO ROBÓTICA MÓVIL

Publicado: Miércoles, 20 Febrero 2019

Los alumnos de tecnología en una actividad que realizaron en Alcoy el día 1 de febrero.

Participaron en el  VII CONCURSO ROBÓTICA MÓVIL que consistía en realizar prácticas reales utilizando los robots programables de LEGO, en la Universidad Politécnica de Alcoy.

Captura de pantalla 2019 02 20 a las 20 opt 2